Vad vi tycker i skolan!

Jag har gjort ett litet mattearbete som gick ut på att man skulle gå runt i skolan och fråga personer en fråga och sedan göra ett diagram. Jag frågade "vad skulle/ska du rösta på?" för att det skulle få lite anknytning till valet också. Jag frågade 70 personer, både elever och lärare, och här är resultatet!

 

1. Socialdemokraterna med 34 %

2. Miljöpartiet och Moderaterna på 21 %

3. Folkpartiet på 4 %

4. Vänsterpartiet och Centerpartiet på 3 %

5. Kristdemokraterna på 1 %

 


Det fanns också en kategori som hette "vet ej" och den var på 11 %. Jag tror att den höga siffran berodde på att det var mycket sexor och sjuor jag frågade som kanske inte har en politiskt uppfattning än. Det var också lärare som inte ville gå ut med vad dem skulle rösta på.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0